Aşure zihin yorgunluğuna iyi geliyor.
15.11.2017
Aşure zihin yorgunluğuna iyi geliyor.
15.11.2017

Aşure zihin yorgunluğuna iyi geliyor.

İçinde baklagil, incir, kuru kayısı gibi bağırsak hareketlerini hızlandıran besinlerin bulunduğu aşure, aynı zamanda zihin yorgunluğuna ve kalp hastalıklarına da iyi geliyor. 

 

Aşure, bol posa içerir. İçinde baklagil, incir, kuru kayısı gibi bağırsak hareketlerini hızlandıran besinler bulunduğu için kabızlık, hazımsızlık gibi problemlere iyi gelir. Aşurede B2, B1, C, A vitamininin yanı sıra bol miktarda demir, çinko, fosfor, kalsiyum ve sodyum vardır. İçinde fındık, ceviz gibi yağlı tohumlar bulunur. Fındık, ceviz Q-3 başta olmak üzere demir, kalsiyum, E vitamini ve B grubu vitaminleri içerir. Bu yüzden özellikle kalp hastalıklarına yararlı besin öğeleri içerir. Aşure aynı zamanda nohut, kuru fasulye, bakla, fındık gibi bitkisel proteinler de içerir. Bitkisel protein çocuklar ve yaşlılar için önemlidir. C vitamini içerir. İçeriğinde incir, kayısı, nar ve portakal gibi meyveler olduğu için bol C vitamini ve posa içerir. Aşure zihin yorgunluğuna, kalp hastalıklarına, cilt lekelerine iyi gelmekte ve anne sütünü artırmaya da yardımcı olmaktadır.

Kilo problemi olanlar hekim kontrolünde tüketmeli

Yüksek kalori içerdiği için kilo problemi, kronik hastalığı olanların aşureyi doktor ve diyetisyenlerin önerdiği ölçüde tüketmesi gerekir. 1 kase aşurede yaklaşık 400 kcal kalori bulunur. Diyet yapan ve kilo almaya eğimli kişiler tadımlık 1- 2 yemek kaşığı tüketebilirler. Şeker yerine pekmez kullanılırsa 1 kase tüketilebilir.

 

Aşure tarifi

Malzemeler;  500 gr aşurelik buğday (3 su bardağı),  yarım çay bardağı pirinç,  1 su bardağı nohut, 1 su bardağı kuru fasulye,  200 gr kuru kayısı,  200 gr kuru üzüm,  1 su bardağı fındık,     3 lt su,  2 su bardağı süt,  4 su bardağı toz şeker,  çeyrek çay kaşığı tuz,  çeyrek çay kaşığı karabiber,  yarım çay bardağı karanfil suyu (1 tatlı kaşığı karanfili kaynatıp, suyunu alın)

Aşureyi süslemek için gereken malzemeler:  25 gr fındık,  25 gr kuş üzümü,  100 gr ceviz,  1 adet nar, tarçın.

Yapımı: Nohut ve fasulye ayrı ayrı pişirilir. Buğday yıkanarak ayrı tencereye alındıktan sonra 10 dakika kadar sıcak suda kaynatılır. Buğday kaynarken çıkan sarı su süzülür. Aynı süzme işlemi 2 kere daha tekrarlanır. Süzme işleminden sonra buğdayın üzerine biraz daha su ilave edilerek 50 dakika kadar daha pişmeye bırakılır. İyice pişen buğday, nohut, fasulye, doğranmış kayısı, kuru üzüm ve yıkanmış pirinç ile 15 dakika daha kaynatılır.

Ardından sıcak süt, şeker, tuz, karabiber, fındık, karanfil suya eklenerek yine 15 dakika kadar kaynatılır. Aşure pişirirken dikkat edilmesi gereken 3 litre kadar su kullanımıdır. Pişirme işlemi esnasında yanınızda sürekli kaynar su bulundurmaya özen gösterin. Kaynama işlemi bitince aşurenizi kaselere alarak, üstünü nar ve tarçınla süsleyebilirsiniz.